ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Երբ մենք ծնվում ենք, չեն ասում` դերասան կամ նկարիչ է ծնվել, ասում են` մարդ է ծնվել»

«Երբ մենք ծնվում ենք, չեն ասում` դերասան կամ նկարիչ է ծնվել, ասում են` մարդ է ծնվել»
28.04.2017 | 10:15

Օպերային թատրոնի մեներգիչ, ՀՀ վաստակավոր արտիստ ՍԱՐԳԻՍ ԱՂԱՄԱԼՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը Հասմիկ Պապյանի գործունեության 30-ամյա հոբելյանին նվիրված Պուչչինիի «Տոսկա» օպերայի բեմադրության մասին է (բեմադրիչ` Նաիրե Ստեփանյան):
Տոսկայի դերում Հասմիկ Պապյանն էր (սոպրանո): Մարիոյին մարմնավորում էր Սարգիս Աղամալյանը (տենոր): Հռոմեական դրամայի հայաստանյան բեմականացումից զատ, Սարգիս Աղամալյանի հետ զրուցել ենք նաև թատրոնում սպասվող նորությունների, արվեստագետի տեսակի, թատրոն-հանդիսատես կապի, երկրի առաջ ծառացած խնդիրների, կարևորի ու ամենակարևորի մասին:

«ՄԱՐԻՈՆ ՀԵՏԱՔՐՔԻՐ ԿԵՐՊԱՐ Է, ՌՈՄԱՆՏԻԿ ԵՎ ՈՂԲԵՐԳԱԿԱՆ»


-2007-ից աշխատել եք օպերային թատրոնում, մարմնավորել եք հետաքրքիր կերպարներ: Ինչո՞վ է առանձնանում Ձեզ համար Մարիոն, ինչո՞վ է հետաքրքիր, և ի՞նչ բարդություններ եք հաղթահարել:
-Մարիոն ինձ համար նորություն չէր` դերերգի առումով: Միշտ ցանկացել եմ երգել, աշխատել եմ նոտաների վրա: Երջանկահիշատակ Գեղամ Գրիգորյանի օրոք որոշվեց, որ պետք է բեմադրվի «Տոսկան»: Գեղամ Գրիգորյանն ինձ ընդգրկեց բեմականացման մեջ: Ցավոք, չհասցրեց տեսնել ներկայացումը: Առաջնախաղը տեղի ունեցավ 2016-ին: Ռեժիսուրայի առումով բավական հետաքրքիր ներկայացում է: Մեզ հետ դետալ առ դետալ, մանրակրկիտ աշխատել է նաև իտալացի բարձրակարգ դիրիժոր Ջանլուկա Մարչիանոն: Ինչ վերաբերում է բարդությանը` Մարիոյի կերպարը և՛ երգեցողության, և՛ բեմական առումով բավական բարդ է: Բայց ես 2010-ին երգել եմ Վերդիի «Աիդա» օպերայում Ռադամեսի դերերգը, որը, իմ կարծիքով, անհամեմատ բարդ է տենոր ձայնաբաժնի համար:
Մարիոն հետաքրքիր կերպար է, ռոմանտիկ և ողբերգական: Եթե այս ամենը կարողանում ես արտահայտել, գեղեցիկ կերպար ես մատուցում: Հանդիսատեսն էլ գնահատում է` լա՞վ է, թե՞ վատ:
-Կարծում եմ` հանդիսատեսը սիրեց Մարիոյին: Իսկ ինքներդ ի՞նչ կասեք մեր հանդիսատեսի մասին:
-Մերն ամենաջերմ հանդիսատեսն է, որ ես երբևէ հանդիպել եմ: Հետաքրքիրն այն է, որ կարողանում է ճիշտ գնահատել: Երբեք արձագանքը, ծափահարությունները բուռն չեն լինում, եթե արտիստը ինչպես հարկն է չի ներկայանում: Ի վերջո, մենք մեխանիզմ չենք, կենդանի ներկայացման ընթացքում կարող են լինել սխալներ, թերացումներ:
-Ի՞նչ կասեք Հասմիկ Պապյանի հետ համագործակցության մասին:
-Չմոռանանք, որ Հասմիկ Պապյանը երևույթ է: Երգելը նման արտիստի հետ պարծանք է: 2010-ին «Աիդա» օպերայի պրեմիերայի ժամանակ երգել ենք միասին: Այս նոր համատեքստում նման երգչուհու հետ բեմ դուրս գալը մի ուրիշ բավականություն է: Քո ունեցածին ինչ-որ մի բան էլ ավելանում է, ինչ-որ բան սովորում ես, եթե նույնիսկ ոչինչ չասի, սպունգի պես պիտի վերցնես նրանից (նույնը Գեղամ Գրիգորյանի հետ աշխատելիս էր):
-Նաև պարտավորեցնո՞ղ է:
-Նաև պարտավորեցնող է, բոլոր զգայարաններով լարվածություն կար: Մանավանդ որ երկու օր ունեինք բեմական պատրաստության համար: Հասմիկ Պապյանը ծանոթ չէր այս բեմականացմանը: Պատկերացնո՞ւմ եք` ինչքան պատրաստված պետք է լինես, որ բեմ բարձրանաս ու խաղաս:
-Բեմադրությունը հետաքրքիր էր, բայց չե՞ք կարծում, որ դեկորացիան, զգեստները այնքան էլ բնորոշ չէին ներկայացված ժամանակաշրջանին:
-Հինը ներկայացված էր նոր մոտեցմամբ: Գույները, զգեստները հետաքրքիր էին, և ներկայացումը ոչ միայն մեզ համար, միջազգային առումով ևս արժեքավոր է: «Մետրոպոլիտենում» «Տրավիատայի» ներկայացման ժամանակ դերասանը կարող է բեմ մտնել մոտոցիկլետով: Ես դա, իհարկե, չեմ ընդունում, որովհետև ամեն ժամանակաշրջան թելադրում է իրենը: Բայց «Տոսկայի» դեպքում այլ մոտեցում էր, մենք չէինք հեռացել ժամանակաշրջանից, դետալներն էին մի փոքր նորացել:

«ՑԱՎ Է, ՈՐ ԿԱՐՈՂ ԵՆՔ ՄԵԾ ԹՎԵՐ ԾԱԽՍԵԼ ՄԵԿ ՕՐՎԱ ԿՅԱՆՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՇՈՈՒԻ ՎՐԱ` ՀԵՏԻՆ ՊԼԱՆՈՒՄ ԹՈՂՆԵԼՈՎ ԱՐՎԵՍՏԸ»


-1900-ին կայացել է «Տոսկայի» առաջնախաղը, մինչ օրս ամենաշատ բեմադրվող օպերաներից է: Ձեր կարծիքով` հռոմեական դրաման ինչպե՞ս է պահպանում իր հնչեղությունն ու արդիականությունը: Ո՞րն է «Տոսկայի» գաղտնիքը, հմայքը:
-Պուչչինին: Պուչչինին այն կոմպոզիտորներից է, ում ստեղծագործությունները երբեք չես կարող մոռանալ, ամբողջ աշխարհն է լսում, արժևորում: Նրա երաժշտությունը ստիպում է, որ իրեն լսես: Մոգական մի աշխարհ է, որ եթե մեկ անգամ մտնես, էլ երբեք չես ուզի դուրս գալ այնտեղից:
-Ինչո՞ւ այսքան ուշացումով «Տոսկան» հայտնվեց օպերային թատրոնի խաղացանկում (2016 թ.):
-Ներկայացում բեմադրելը մեծ ֆինանսների հետ է կապված, պետական աջակցություն է պետք: Ցանկալի է, որ ամեն տարի պրեմիերաներ լինեն, բայց չենք կարող նման խնդիր դնել, պետք է մեր երկրի հնարավորություններին համընթաց գնանք: Ի վերջո, ընդհանուր համակարգում եթե նայենք` արվեստը ամենավերջին տեղում է: Կան առաջնային հարցեր` բանակ, անվտանգություն...
-Նաև` շոուներ:
-Շոուները` ոչ: Ինձ համար ցավ է, որ կարող ենք մեծ թվեր ծախսել մեկ օրվա կյանք ունեցող շոուի վրա` հետին պլանում թողնելով արվեստը, տվյալ դեպքում` օպերային ներկայացումը, որը կարող է երկար տարիների կյանք ունենալ: Բայց չեմ կարող ասել, թե պետական աջակցություն առհասարակ չկա: Այս տարի հատկապես նոր թափ է ստացել թատրոնի աշխատանքը, նոր ներկայացումներ շատ են լինելու:
-Դասականներին լսելը միշտ էլ հաճելի է, իսկ ժամանակակից հեղինակների գործերը կարո՞ղ են լավ նյութ դառնալ օպերային ներկայացման համար և գրավել հանդիսատեսին:
-Մենք անդրադարձել ենք նոր հեղինակների, բեմադրել ենք Էդուարդ Սադոյանի ստեղծագործություններից: Արդեն ասացի, որ փոփոխություններ կան թատրոնում, արտակարգ ռեժիմով ենք աշխատում այս տարի: Միանգամից մի քանի առաջնախաղերի ենք սպասում, փակագծերը չեմ բացում, բայց կանդրադառնանք նաև ժամանակակիցներին: Մենք ունենք խաղացանկի խնդիր, ուզում ենք ներկայացումներն ավելանան, որ հանդիսատեսին հաճելի լինի թատրոն գալը, չկրկնվեն ներկայացումները: Թեև երբեմն հանդիսատեսի պահանջարկով է պայմանավորված կրկնությունը: Օրինակ` «Անուշը» տարվա այս շրջանում պահանջված ներկայացում է: Զբոսաշրջիկները գալով օպերային թատրոն` ուզում են լսել մերը: Իսկ «Անուշը» մեր պատմությունն է, մեր օպերայի այցեքարտը: Թեև դրսի մեր հյուրերին հետաքրքիր է նաև տեսնել, թե ինչպես ենք ներկայացնում իրենց արվեստը: Ասեմ, որ հաճելիորեն զարմանում են: Մենք հետ չենք մնում նրանցից: Շատ լավ ձայներ ունենք, բայց, կրկնում եմ, դեռ չունենք այն մեծ խաղացանկը, որ ապահովի բոլորի զբաղվածությունը:
-Վերադառնալով «Տոսկային», նկատե՞լ եք, որ հանդիսատեսի շրջանում զինվորականների մեծ խումբ կար:
-Այո, նկատել եմ, և շատ ուրախալի է: Մենք, ի վերջո, գնալու ենք բարձրարժեքի հետևից: Ժամանակին շատ շեղվեցինք արաբաթուրքական մուղամներով, այսօր ուզում ենք հետ բերել մեր հանդիսատեսին: Կարևորը ամեն ինչ լավ լինի, պատերազմական վիճակներ չլինեն, ի վերջո, լուծվի մեզ համար ամենակարևոր` Արցախի հարցը: Կարևոր է, որ մենք բռունցք լինենք: Եթե չձերբազատվենք «լենինականցի, ղարաբաղցի, երևանցի, սփյուռքահայ» հոգեբանությունից, մեր ազգը կկորչի:
-Ապրիլյան դեպքերից հետո կարծես մեղմացել է այդ հակամարտությունը:
-Պետք է պահենք միտումը, ոչ թե նման դեպքերում կուռ մարմին դառնանք, հետո միմյանց հետ վերաբերվենք վատ հարևանների նման:

«ՀԱՍՄԻԿ ՊԱՊՅԱՆՆ ԱՌԱՋԻՆ ՀԵՐԹԻՆ ԻՍԿԱԿԱՆ ՀԱՅ Է, ՀԱՅՐԵՆԱՍԵՐ ԿԻՆ, ՀԱԶՎԱԳՅՈՒՏ ՏԵՍԱԿ»


-Հասմիկ Պապյանը «Տոսկայի» առաջնախաղից առաջ խնդրել էր հանդիսատեսին ներկայացմանը գալ առանց ծաղիկների, ծաղկեփնջերի, ծաղկային զամբյուղների, նշելով, որ մենք բոլորս բազում կարիքներ ունենք, և շատ կուզեր, որ այդ գումարը ծախսեինք ավելի նպատակային: Սա անակնկա՞լ հայտարարություն էր, թե՞ շատ բնորոշ Հասմիկ Պապյանին:
-Ինձ համար անսպասելի չէր: Հասմիկ Պապյանն առաջին հերթին իսկական հայ է, հայրենասեր կին, հազվագյուտ տեսակ: Տա՛ Աստված, որ շատերը օրինակ վերցնեն նրանից: Երբ ներկայացման փորձի ընդմիջման ժամանակ զրուցեցինք այդ մասին, նա չգիտեր` ինչպես ձևակերպեր միտքը, որ չվիրավորի հանդիսատեսին: Ավելի շատ ուզում էր, որ բարեգործական նպատակին ուղղվեր ծաղիկների գումարը:
-Նկատելի էր, որ շարունակություն ենթադրող առաջարկ-նախաձեռնություն է. իր հայտարարության մեջ Հասմիկ Պապյանը նշել է, որ գուցե իր այս խնդրանքը նոր ավանդույթի հիմք դառնա: Հուզիչ էր նաև նրբերանգը` «մենք բոլորս բազում կարիքներ ունենք»` «մենքը»: Նա չի առանձնացնում իրեն հանրությունից, հասարակական խնդիրներից: Հաճախ երբ արվեստագետի մեջ ճանաչում ենք մարդուն, հիասթափությունից չենք խուսափում: Բայց երբ ասում ենք` սիրված դերասան, սիրված արվեստագետ, կարծում եմ` նկատի ունենք ոչ միայն տաղանդի դրսևորումը, այլև մարդ տեսակը: Ըստ Ձեզ` ինչպիսի՞ն պետք է լինի արվեստագետը:
-Ինձ համար առաջնայինը մարդկային որակներն են: Երբ մենք ծնվում ենք, չեն ասում` դերասան կամ նկարիչ է ծնվել, ասում են` մարդ է ծնվել: Մենք առաջին հերթին պարտավոր ենք մարդ լինել, սիրել իրար, հարգել: Ոչ թե դուրս գալ փողոց ու չարությամբ նայել իրար: Մենք պիտի հասկանանք, որ ամբողջ աշխարհի հայերով կապված ենք իրար հետ: Մենք չունենք ուրիշ ճանապարհ, եթե սկսենք մեր ձեռքով մեր տեսակը ոչնչացնել, պատկերացնո՞ւմ եք` ինչ կկատարվի: Վարորդ լինի, նախագահ, թե արտիստ, ինձ համար առաջնայինը մարդն է, Հասմիկի մեջ երկուսը մեկտեղվում են` մարդ տեսակը և լավ արտիստը:
-Օպերային թատրոնում նույնպես հաճախ են խմորումներ լինում, տարաձայնություններ, ստորագրահավաքներ, ինչո՞վ եք դա բացատրում:
-Եղել են ստորագրահավաքներ, տարաձայնություններ, բայց շատ հանդարտ է ընթացել ամեն ինչ: Արտիստներն ունեցել են իրենց կարծիքը և արտահայտել են: Արտառոց ոչինչ չկա: Դա ներքին խնդիր է, բայց այստեղ պատերազմ չի եղել, հեղափոխություն չի եղել: Գոնե այն տարիներին, ինչ ես աշխատել եմ, երբևէ լուրջ անհամաձայնություն, վիրավորանքներ միմյանց հասցեին չեն եղել: Հավաքվել ենք, զրուցել, հասկացել իրար: Միշտ շփում է եղել արտիստների, ղեկավարության միջև: Ամեն տան մեջ խնդիրներ կան, իսկ օպերային թատրոնը մեծ ընտանիք է` պահակից մինչև ղեկավարները:
-Վերջին շրջանում ամենաքննարկվող թեմաներից մեկը օպերային թատրոնում ռեստորան, մարզասրահ ու շոգեբաղնիք ունենալու հարցն է: Հետաքրքիր է ու կարևոր, թե ինչ են մտածում օպերային թատրոնի արտիստները:
-Նախկինում ունեցել ենք մարզասրահ, որ նպաստել է երգիչների, արտիստական կազմի աշխատանքին: Մեր արտիստները անհրաժեշտության դեպքում դրսում են մարզվում: Եթե շոգեբաղնիքը, մարզասրահը ստեղծագործական կազմի համար են, բացասական ոչինչ չեմ տեսնում: Իսկ ռեստորանի մասին կասեմ. եթե պետք է ամեն դրսից եկած մարդ, երբ թատրոնում աշխատանքներ են գնում, իր ուզած ժամին գա և ինչ ուզում է անի, անշուշտ դեմ եմ: Դրսի մարդիկ մուտք չունեն թատրոն, բայց չենք կարող ասել, երբ ռեստորանը լինի, ինչ ձևաչափում կգործի: Իսկ եթե, ինչպես բոլոր քաղաքակիրթ երկրների թատրոններում, ռեստորան ասվածը լինելու է շփման մի վայր, ծառայելու է թատրոնին, անշուշտ, կողմ եմ: Ոչ թե ինչ-որ մեկը թատրոնի մի մասը վերցնի, սեփականաշնորհի և ծառայեցնի իր նպատակներին:
-Չե՞ք կարծում, որ մեր հասարակությունը սրտացավ է, հակառակ դեպքում` օպերային թատրոնի շենքում սպասվող փոփոխությունները նման եռուզեռ չէին առաջացնի:
-Լավ է, որ սրտացավ են: Աշխարհի շատ երկրներ կցանկանային ունենալ նման գեղեցիկ կոթող, որտեղ մշակութային եզակի միջուկ կա: Օպերային թատրոնը տարիների ընթացքում բրենդի է վերածվել: Հարցնում են` ո՞ւր ես գնում, ասում են` օպերա: Ամբողջ տարածքն է «օպերա» դարձել:
-Բայց տարածքն այնքան էլ բարետես չէ:
-Մենք ենք դարձրել այդպիսին, եթե ուզենայինք, կարող էինք օպերային թատրոնին համահունչ միջավայր ստեղծել: Բայց ունենք այն, ինչ ունենք, հիմա այս թատրոնն ասես մեր այցեքարտը լինի, մշակութային համար մեկ կոթողներից մեկը, որովհետև մենք ունենք թատրոններ, բայց չունենք օպերային թատրոններ: Ամեն երկրում չկա նման թատրոն: Մեր այս փոքր երկրում, որ քարտեզի վրա չի երևում, ունենք օպերային թատրոն: Մենք սա պետք է պահենք: Ինձ համար սա իմ սիրտն է, ես երևի թե ավելի շատ այստեղ եմ լինում, քան տանը (ծիծաղում է- Ա. Ս.):
-Ի՞նչ կասեք Ձեր առաջիկա ծրագրերի մասին: Ո՞ր ներկայացման մեջ Ձեզ կտեսնենք հաջորդիվ:
-Գրեթե բոլոր սպասվող ներկայացումներում ունեմ զբաղվածություն, որովհետև ձայնիս տեսակը` տենորը, ամեն տեղ լինում է: Առայժմ` այսքանը:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4566

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ